tirsdag 6. oktober 2009

Særemne del 2

På tide å sette ordentlig i gang med å skrive oppgaven. Hittil har jeg satt meg ned med både film og bok, og heldigvis har jeg skrevet noen stikkord som forhåpentligvis er til hjelp!

Mannen som elsket Yngve er en veldig bra både som bok og film, men de fremstiller de ulike scenene på forskjellige måter. Dette er ikke uvanlig for filmer som er basert på bøker. Det er tross alt veldig vanskelig å skape en helt lik verden som den forfatteren av boken har tenkt seg.

Jeg har egentlig blitt litt usikker på oppgaven min nå. Det står på MetaIngrid sin blogg om adaptasjon og hun har fortalt hvordan Arne Engelstad sin adaptasjonsanalyse ser ut. Og det er ikke slik jeg har begynt å skrive, men det skal jeg nok klare!

Nå venter oppgaven på meg, så jeg må gå. Resultatet kommer i morgen!

Ingen kommentarer: