tirsdag 22. september 2009

Særemne del 1

Ja, da var særemne offisielt i gang. Det har jo gått noen uker siden vi fikk vite oppgaven, men det tok også litt tid før jeg klarte å finne ut hva jeg skulle ha om.

Jeg bestemte meg for å skrive en adaptasjon av "Mannen som elsket Yngve" filmen versus boka. Jeg skal sammenligne boken og filmen Mannen som elsket Yngve og sette det opp mot samfunnets litterære epoke om hvordan de skriver mer og mer om tabu temaer, som i dette tilfellet er bifili. I tillegg skal jeg se på hvilke virkemidler som er forskjellig fra filmen til boken. Nå har jeg lest nesten hele boken og da gjenstår det bare å se filmen på nytt. Underveis i boka har jeg skrevet ned notater og stikkord som jeg kan tenke på når jeg ser filmen.

Selve særemne har jeg bare såvidt startet å skrive på. Jeg har klart å skrive en innledning, men det er det. Høstferien blir nok mye brukt til både norsk og historie ettersom vi har en prøve på 71 sider mandagen etter høstferien. Gleder meg.

1 kommentar:

Azbr sa...

Hei hei, så fin blogg du har!:)
Jeg så du hadde valgt samme fordypningsoppgave som meg, med samme "problemstilling" og hele pakke. Jeg bare lurte på om du har noen bra tips til meg? Har litt igjen på forskjeller mellom bok og film, + at jeg ikke har startet med å knytte det til litterær epoke.. Fint om du hadde kommet med noen, skal framføre til mandag:/ blæææ

Azrabr@hotmail.com Klem!