lørdag 5. september 2009

Skoleblogging!

Først og fremst er jeg veldig glad i å blogge, spesielt hvis jeg er usikker på noe. Jeg skriver om det jeg tenker og de som leser bloggen min kommenterer og svarer på eventuelle spørsmål jeg skulle ha. Dette kan være veldig hjelpsomt ettersom vi har en særoppgave å gjøre ferdig. Jeg har hatt store problemer med å finne ut hva jeg skal ha om og hvordan å sette dette i en problemstilling ettersom jeg aldri virkelig har skjønt hvordan man setter noe i en problemstilling. Hvorfor ha et problem å svare på når man bare kan skrive om noe?

Nå har jeg nesten klart å bestemme meg for hva jeg skal skrive om i særoppgaven min. Jeg tror jeg skal sammenligne "Mannen som elsket Yngve"-boken og filmen, og noe med bifili. Eller noe. (:

1 kommentar:

Ingunn sa...

Ja, hvorfor ha en problemstilling? Fordi det avgrenser oppgaven, gjør den bedre, og det er lettere å vurdere det endelige resultatet. Blant annet. Men jeg skjønner godt at det er vanselig å finne en god en. I ditt tilfelle vil jeg si at det å skrive en adaptasjonsanalyse er en problemstilling i seg selv, men du kan selvsagt velge å fokusere på enkelte temaer eller hendelser spesielt.