lørdag 5. september 2009

Are Kalvø

(Jeg er litt sent ute med blogginnlegg som skulle være ferdig forrige onsdag, men jeg velger allikevel å gjennomføre den! Vi fikk valget mellom å skrive en kort beskrivelse av Arne Kalvø sin opptreden på skolen vår ved skolestart, eller å skrive om novellen "Matt.18.20". Jeg valgte da å skrive litt om Are Kalvø.

Vi var så heldige å få besøk av Are Kalvø som snakket til oss om litt av hvert. Så klart hadde jeg hørt om han fra før av, men jeg hadde aldri egentlig visst hva han gjorde annet enn å være forfatter. Da han startet å prate skjønte jeg med en gang at han var komiker. Det beste med de flinkeste komikerne er at de ikke ler av sine egne vitser, og det virker ikke som om de prøver å være morsomme. Slik gjorde Kalvø inntrykk. Han snakket om alt fra da han var punker i elevrådet på ungdomsskolen til det faktum at gutter i dag kaller jenter for horer, og at jenter selv kaller hverandre skjeldsord uten mening. "Er det greit å gå bort til en jente og ta henne på puppene og si 'Hei hora mi!'?"

Jeg skjønner godt hva han mener, for hvorfor i all verden går vi rundt og kaller hverandre horer og sånt? Det er ikke annerledes i min gjeng når det gjelder kallenavn, men vi tar oss ikke nær av det, fordi det har alltid vært sånn.)

Dette var da mitt opprinnelige innlegg, men så har jeg fått vite at jeg tok feil.. Så dette blogginnlegget var vanskelig, for jeg husker ingenting fra Are Kalvø!

2 kommentarer:

Helene Kristin sa...

Hei Synne.. Du, atte, han heter Are Kalvø, og det var han andre med hatt som snakket om pønker og jenter som kaller hverandre stygge ting. Are Kalvø snakket om gode, gamle dager og om nynorsk ;)

Synne Campbell Kittelsen sa...

Hahaha.. OPS!