tirsdag 9. februar 2010

Sjanger-skrivedag

Vi hadde skrivedag sist onsdag hvor vi da på forhånd hadde valgt hvilken sjanger vi ville skrive, og da valgte jeg novelle. Det begynner å bli noen år siden sist jeg hadde skrivedag hvor vi i tillegg skulle ha responsgrupper, men sist onsdag fikk vi prøve oss på nytt.

Noen ganger hender det at jeg liker responsgrupper, men i det siste har jeg følt at jeg helst ikke vil vise frem hva jeg har skrevet for andre enn læreren. Det gikk derimot greit å vise novellen til hun jeg var på responsgruppe med, fordi i motsetning til på ungdomsskolen hvor det var større grupper, så var vi denne gangen bare to eller tre. Jeg var heldig nok til å komme på gruppe med Hanifa som er en veldig god venninne av meg!

Det gikk greit å skrive, men jeg følte at den første novellen jeg hadde startet å skrive ble litt for personlig, så jeg startet på en ny en. Jeg ble ganske fornøyd med den siste, men man vet jo aldri! Dessverre kom jeg ikke over 800 ord, men det er noen ganger ikke nødvendig og det kan ofte bli for mye tull. Hvis jeg hadde fått oppgaven på nytt ville jeg nok ha tenkt litt mer på hva jeg kunne ha skrevet om.

Ingen kommentarer: